Завършва програмата „Забавно лято, грижовна есен“, осъществявана за пета поредна година от Фондация BCause с финансовата подкрепа на „Филип Морис

Завършва програмата „Забавно лято, грижовна есен“, осъществявана за пета
поредна година от Фондация BCause с финансовата подкрепа на „Филип Морис България” ЕООД

В „Академията за местни предприемачи“ – последната част от програмата, 14 екипа

стигнаха до финала и се борят за 25 хиляди лева награден фонд

ЗабавноЛятоНа 30-ти януари се състоя представянето и защитата на проектите, достигнали до финала в „Академията за местни предприемачи“. Академията е специално създадена програма за хора с идеи за стартиране на бизнес от тютюнопроизводителните региони в страната – областите Кърджали, Хасково, Благоевград, Силистра и Шумен. Най- добрите бизнес идеи получиха финансова подкрепа за осъществяването им – една голяма и три поощрителни награди в размер на общо 25 000 лв. Специално подбрано жури оценява 14-те проекта, достигнали до финала в Академията. В него са включени
авторитетни представители на бизнеса, медиите и държавната администрация – Бойко
Таков, изпълнителен директор на ИАНМПС, Д-р Камен Колев, съветник на Председателя на УС на Българска стопанска камара, Цветан Филев, председател на Националната асоциация на тютюнопроизводителите в България, Михаил Дюзев, водещ в „Дарик радио“, Мартина Георгиева, ръководител бизнес кредитиране и международни проекти в СИС Кредит, Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация „Бикоуз“ и Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във
Филип Морис България.

Предприемаческите проекти, които се бориха за голямата награда, са разнообразни – Тракийски клуб и клуб за майсторски идеи в община Хасково, модно ателие в Гоце Делчев, център за обучение на деца в Гоце Делчев, кризисен център за майки в с. Долен, производство на продукти от рециклирана пластмаса в Тутракан и други.  Проектът „Цветна дафния” е създаден от двама дипломирани специалисти по биология
и химия. В лабораторна среда и контролирани условия те оцветяват иновативно водни бълхи /дафнии, зоопланктон/, като ги превръщат в цветна жива храна за акваруимни риби. Вдъхновени от миналогодишните победители Димитричка и Георги от Лаборатория за натурална козметика „ДжиВая” извайват натурални, ръчни, бутикови сапуни. Частната школа „Първенец“ кандидатства за голямата награда с център за обучение на деца в IV, VII, X и XII клас, който предлага курсове за подготовка на
учениците с предстоящи „малки матури“ и зрелостни изпити. Сред тези иновативни и амбициозни проекти бяха избрани четиримата победители. На официална церемония по връчване на наградите с голямата награда от 10 000 лв. целево финансиране беше отличен проектът на София Пейчева и Павел Тръндев за семейната таханджийница „Атанас и фамилия“. А трите поощрителни награди от по 5 000 лв. получиха „Цветята на Камен” – стартиращ бизнес за производство и продажба на цветя, създадена от Камен Бакърджиев, от село Орешник; „Старсийдс” – натурална козметика за лице и тяло, създавана от Илияна Петрова и Никифор Никифоров от Благоевград; и сладкарница "Sprinkles" на Симона Тодорова и Виктор Бастунов в град Разлог, които предлагат сладкиши, приготвени от сърце с натурални и качествени продукти.

„Академията за местни предприемачи“ е част от програмата за развитие на местните тютюнопроизводителни общности „Забавно лято, грижовна есен“ и се осъществява от Център за предприемачество и обучения "Ринкър" към Фондация BCause с финансовата подкрепа на Филип Морис България. Дейността и съпътстващите я активности са предназначени за предприемачи, производители, земеделци, търговци – без ограничение в икономическия сектор, а също нестопански организации с идея за стопанска дейност в полза на идеалните си цели. Условието е да са в началото на своята идея за стартиране на местен бизнес и да го осъществят на територията на четирите
области.

За да помогне на желаещите да участват в Академия за Местни предприемачи, екип на Център „Ринкър“; и експерти организира информационни срещи в Кърджали, Хасково, Благоевград, Силистра и други близки населени места, които се проведоха през септември и октомври 2019-та., а преминалите първия етап на кандидатстването имаха възможност да участват в обучения за придобиване на общи бизнес, маркетинг и
търговски познания.

На 20 февруари 2020 г. предстои провеждане на финалното събитие на петото издание на програмата „Забавно лято, грижовна есен“, където ще се представят резултатите и някои от участниците в различните част на програмата – летни забавно-образователни академии за деца, академия за учители за приобщаването им в методите на интерактивното обучение, специализирани медицински прегледи на възрастни хора по места и академия за местни предприемачи с устойчиви бизнес идеи. Всяка година
програмата разширява обхвата си като включва все повече участници и добавя нови модули. От стартирането й през 2015-а година до сега са се включили общо над 7 000 души – близо 2 000 деца, 5 000 възрастни и над 200 местни предприемачи. През годините са осъществени над 75 летни академии за деца, над 8 000 специализирани медицински прегледи за възрастни хора и над 150 консултации за стартиране на бизнес по места.