Маркетинг за устойчивия растеж е в центъра на вниманието на Cannes Lions

Първо по рода си ръководство: Овластяване на директорите по маркетинг за стимулиране на устойчивия растеж и въздействие на бизнеса

На най-значимата световна среща на творчески и маркетингови лидери, Глобалният договор на ООН представи днес Плана за устойчив растеж на главните маркетингови директори (CMO)  – обединяваща рамка за мобилизиране на главните маркетингови директори (CMO) и лидерите на марки с практически насоки за използване на устойчивостта като двигател на бизнес растежа и трайното въздействие.

Като отговорници на марката, създатели на стойност и силни комуникатори, директорите по маркетинг (CMO) и маркетинговите лидери имат влияние, за да оформят възприятието, да променят поведението и да спомагат за съгласуване на растежа на бизнеса и марката с дългосрочната обществена и екологична стойност. Разработен от Think Lab на UN Global Compact CMO — работна група от глобални маркетингови лидери — Планът има три основни амбиции:

  • Създаване на унифицирана, основана на принципи рамка за устойчив маркетинг
  • Осигуряване на отраслов бенчмарк за оценка на напредъка, идентифициране на пропуски и ускоряване на действията
  • Изгражадане на съвместна екосистема от марки, експерти и партньори, ангажирани с преобразяването на бъдещето на маркетинга и устойчивостта

Необходимостта от действие никога не е била по-голяма – и възможността също не е по-голяма“, каза Санда Оджиамбо, главен изпълнителен директор и изпълнителен директор на Глобалния договор на ООН. „ Планът на CMO за устойчив растеж е едновременно призив за действие и практическа пътна карта. Той отразява колективното разбиране и амбицията на маркетинговите лидери по целия свят, които са готови да водят бизнеса към по-справедливо, приобщаващо и устойчиво бъдеще.“

Планът е структуриран около пет стратегически стълба:

  • стратегия за растеж,
  • стратегия за марката,
  • иновации,
  • комуникации, реклама и медии
  • сътрудничество и партньорства.

Заедно тези стълбове подкрепят екосистема за сътрудничество, основана на онлайн центъра CMO Blueprint. Този център свързва марки, експерти и заинтересовани страни, за да споделят знания, казуси и ресурси – помагайки на маркетинговите екипи да включат устойчивостта в стратегията, да стимулират създаването на дългосрочна стойност и да ускорят трансформацията в голям мащаб.

„Директорите по маркетинг и маркетинговите лидери играят жизненоважна роля в стимулирането на устойчивия растеж и усъвършенстването на стратегиите за корпоративна устойчивост“, каза Саймън Кук, главен изпълнителен директор на LIONS. „Всеки юни Cannes Lions събира най-влиятелните креативни умове в света и ние каним нашата общност да бъде част от нещо по-голямо, за да изградим съвместно устойчиво бъдеще. Този план предоставя ключова възможност на нашата индустрия да овладее безграничната си креативност и да предложи новаторски решения, които ще отекнат далеч отвъд Cannes Lions.“

Участниците в Cannes Lions могат да се запознаят с плана на CMO по време на фестивала (16–20 юни) по време на активирането на оранжерии EverGrow, което се провежда в LIONS Sustainability Hub. Това е новият дом на фестивала, в партньорство с ACT Responsible, за вдъхновяваща работа, идеи за практически действия и място за срещи с хора със сходни интереси.

Планът на CMO беше представен на 19 юни в 15:30 ч. на сцената Lions Terrace, включвайки разговор на високо ниво с Раджа Раджаманар, главен директор маркетинг и комуникации, Mastercard; Кристина Диежандино, глобален главен маркетинг директор, Diageo и Кенсани Нобанда, главен маркетинг директор, Nedbank.

За да изтеглите Плана и да научите повече