Въпреки геополитическото напрежение, сложната регулаторна среда и увеличаващите се дебати за ESG, поред доклада на програмата Forward Faster, #SDGs продължават да бъдат двигател на растежа и иновациите за бизнеса.
Три четвърти от 250-те компании с най-високи приходи в света използват SDG, за да приведат в съответствие своите стратегии за устойчивост, докато 96% от директорите на бордовете очакват продължаване или по-силен фокус върху ESG в следващите пет години.
Глобалните ESG активи се очаква да надхвърлят 40 милиарда USD до 2030 г. Сред инвеститорите 85% съобщават, че ESG води до по-добра възвръщаемост, a две трети от потребителите е по-вероятно да купуват от отговорни марки.
Тези цифри идват в тандем с новите стандарти за докладване на устойчивостта, приети в световен мащаб.
Тъй като тенденциите показват, че отговорния бизнес Е новата норма, компаниите могат да спечелят много от фокусирането върху определени цели за устойчивост и прозрачното докладване на напредък по тях.
Според проучването за Forward Faster – програма на Глобалния договор за работа по SDGs, 62% от компаниите са участвали, за да помогнат за оформянето на фирмената си стратегия, a повече от 50% се присъединяват, за да увеличат видимостта, да изградят обществено доверие и да изпреварят новите разпоредби.
Интересен феномен е, че през последните години много компании избират да не комуникират за своите обществени ангажименти, феномен, известен като #greenhushing, за да избягнат общественото обвинение в #greenwashing, #backwashing и намаляване на рисковете от съдебни спорове. Въпреки това, с нарастващия интерес от инвеститорите и потребителите към устойчиви бизнес практики, съчетани с формализирането на изискванията за отчетност в много региони на света, компаниите имат много работа по определяне на надеждни цели за устойчивост и прозрачна комуникация по напредъка им.
РАВЕНСТВО НА ПОЛОВЕ
Компаниите виждат стойност в адресирането както на равно представителство, така и на равно заплащане при сходни позиции.
ОПАЗВАНЕ НА ВОДАТА
Около 60% от ангажираните с тези цели компании са базирани в глобалния юг, където проблемите с недостига на вода и качеството и често са по-остри поради климатичните условия, инфраструктурни предизвикателства и бързия растеж на населението.
LIVING WAGE
Повечето компании приемат въвеждането на LIVING WAGE както за собствените си служители, така и към компаниите от веригите им на стойността. Този двоен фокус показва, че бизнеса все повече осъзнава нуждата от справяне с несъответствията в заплатите не само в рамките на техните преки дейности.
КЛИМАТИЧНИ ДЕЙСТВИЯ
Повечето компании си поставят само една цел, свързана с климата. Към днешна дата само 36 компании, включили се във Forward Faster са се ангажирали и с Climate Action – Цел 1 – Net Zero и Цел 2 – Справедлив преход.
Трябва да се отбележи, че страните от Глобалния север са по-склонни да се ангажират с Net Zero, докато тези в Глобалния юг са по-склонни да се ангажират със Справедливия преход.
ФИНАНСИ И ИНВЕСТИЦИИ
Устойчивото финансиране е стратегия за постигане на напредък по всички SDGs: Компаниите признават, че финансирането на Целите е ключов фактор за другите им ангажименти. От 455 компании, поели ангажименти за устойчиво финансиране, 151 са поели ангажименти и във всичките четири други области на действие на Forward Faster.
Докладът за тенденции и прозрения предоставя моментна снимка на това как повече от 1700 компании предприемат стъпки, за да придвижат обществото напред до 2030 г.
Какво е Forward Faster? Програма на Глобалния договор на ООН за публичен ангажимент на компаниите към 5 основни сфери на устойчивостта: Gender Equality; Climate Action; Living Wage; Water Resilience; Finance & Investment. Програмата дава ключови дефиниции по Целите, примери за възможни действия за постигането им, KPIs, вкл. междинни цели, ресурси, policy advocacy , чрез които да се дефинира по-ясна стратегия за постигане на Целите до 2030 г..



