Отзвук и изводи от Форума на лидерите

Отзвук и изводи от Форума на лидерите

3Глобалният договор на ООН отпразнува 20-годишнината от създаването си с двудневен Виртуален Форум на лидерите на 15 и 16 юни 2020, който в продължение на 26 часа “следваше слънцето”. Това даде възможност на световни лидери като немския канцлер Ангела Меркел и главният секретар на ООН Антонио Гутереш, бизнес лидери като Пол Полман, бивш изпълнителен директор на Unilever, и Джули Суиит, изпълнителен директор на Accenture, както и десетки локални мрежи и граждански организации да се обединят и да споделят една обща платформа, чрез която да обсъдят възможните пътища за възстановяване от кризата COVID-19 и последвалата рецесия, при споделена отговорност, доверие и сътрудничество. През тези 26 часа, над 20 000 души от цял свят са се включили виртуално в събитието.

“Ние сме обединени по света, за света; ние сме обединени въпреки предизвикателствата, независимо колко обезсърчаваща може да изглежда целта; обединени сме около възможности, защото това е по-мащабно от един бизнес, защото сме по-добри заедно. Всички имаме една и съща задача: ние сме обединени в бизнеса да създадем един по-добър свят.”, това казва новият изпълнителен директор на Глобалния договор на ООН, Санда Оджиамбо, в промоционалното видео по случай юбилея на инициативата.

По време на събитието Глобалния договор на ООН, в партньорство с DNV GL, публикува Доклада за напредъка на Глобалния договор на ООН по случай 20-та годишнина: Обединен бизнес в Десетилетието на действията – анализ на прогреса, който световния бизнес е направил във вграждането на Десетте принципа в стратегиите и операциите си, за да се изравни с универсалните ценности на ООН и да допринесе към изпълнението на Целите за устойчиво развитие. Въз основа на годишна статистика и информация, подкрепени от интервюта с членове на Глобалния договор, докладът разглежда как бизнеса се справя с ключови теми свързани с устойчивостта. Общо казано, докладът показва, че компаниите трябва да предприемат по-амбициозни действия в по-голям мащаб, за да изпълнят целите на Плана 2030 и да създадат света, който искаме. Въпреки че 84% от компаниите-членове на Глобалния договор на ООН предприемат действия по целите, едва 46% ги прилагат в основния си бизнес и едва 39% имат цели, които са достатъчно амбициозни, научно-основани и/или са обвързани със социални цели.

Заедно с Russel Reynolds Associates, Глобалният договор на ООН публикува Лидерство за Десетилетието на действията. Докладът се опитва да открие какво можем да научим от бизнес лидери, които внедряват устойчивост в стратегиите си, операциите си и включването на заинтересованите страни и какво означава това за начина, по който се избират членове на борда и C-suite лидери. Публикацията разкрива спешна нужда от трансформиращи бизнес лидери, които гледат отвъд краткосрочните приходи, за да превърнат дългосрочната устойчивост и гъвкавост на нашия свят в приоритет – в и отвъд компаниите им и по-широката им екосистема.

Глобалният договор на ООН също публикува SDG Ambition: Представяме Ви Бизнес Цели за Десетилетието на действията, който включва първоначален пакет от най-добрите практики за бизнес цели, които да покажат дали корпоративните действия са насочени към нужното ниво амбиции, за да се постигнат Целите. Новината беше част от представянето на инициативата SDG Ambiiton, в партньорство с Accenture и SAP, която цели да даде възможност на водещите компании в света да приемат амбициозни цели и да засилят внедряването на Целите за устойчиво развитие в ключовото им бизнес управление, ключовите бизнес процеси и системата им от информационни технологии.

Статията бе подготвена с информация от следните източници:

Прессъобщение на Глобалния договор на ООН по случай Виртуалния Форум на лидерите – тук.

Историческият призив на Кофи Анан от 1999 г. пред Световния икономически форум  – тук.

Видео по случай 20 години Глобалния договор на ООН – тук.

Най-важните моменти от българската сесия на Форума на лидерите – тук