Пощенска банка генерира забележителен напредък в отговор на Принципите за отговорно банкиране
Успехът идва благодарение на широкообхватните екологични, социални и добри управленски практики, които финансовата институция прилага в дейността си
Пощенска банка отчита значителен напредък в бизнес дейността си, свързана с прилагането на Принципите за отговорно банкиране (Principles for Responsible Banking, PRB) в рамките на Финансовата инициатива към Програмата за опазване на околната среда на ООН (UNEP FI). Прогресът по различните точки е представен в доклад на институцията, изготвен през 2021 г. и отразява всички съвременни практики, цели и ключови индикатори за резултатност, които тя предприема и реализира в знак на постигане на цялостно благосъстояние, и в унисон с устойчивото си развитие във финансовия сектор.
В своята основна бизнес дейност, Пощенска банка се стреми не само да създава конкурентни предимства чрез включването на повишена добавена стойност в продуктите, които предлага, но и чрез намаляване на негативното си въздействие върху околната среда чрез използването на всяка възможност за принос към опазването на природата. През последните години финансовата институция реализира различни зелени инициативи за допринасяне към по-екологосъобразен начин на живот, сред които „Зелени истории на открито“, както и проектът за „Зелена класна стая“ в партньорство с Mastercard.
Институцията има Зелен борд и звено „Екологичен офис“, които работят за защита на околната среда по отношение ограничаването на използваните от банката ресурси и финансираните дейности, като напр. покупка на изцяло електрически или хибридни модели автомобили.
С непрекъснатото развитие на дигиталните си канали, институцията имплементира редица иновации, които подпомагат ежедневните финансови дейности на клиентите, а с възможността за дигитален подпис на документи институцията отчита, че 315 хил. трансакции средномесечно се подписват по този начин, което е еквивалент на 344 хил. страници или 4.1 млн. страници годишно, които вече не се принтират. Благодарение на това разходите за хартия за трансакции, включени в услугата, са намалели с 54%.
Пощенска банка се фокусира и върху потребностите на местната общност, подпомагайки програми и инициативи и насърчавайки предприемаческия начин на мислене и образованието на деца и младежи, партньорства с български образователни организации и академии, сред които Националната търговско-банкова гимназия в гр. София и СофтУни.
По случай своя 30-годишен юбилей, институцията стартира своя собствена иновативна дигитална платформа „Вселена от възможности“, която подкрепя интересни идеи, свързани със социално предприемачество в полза на обществото.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]