Стряскащи факти за хранителните отпадъци и иновативни начини за справяне с проблема представи онлайн конференция
По инициатива на Kaufland темата „Мястото на храната не е на боклука“ обсъждаха представители на институциите, бизнеса, неправителствени организации и учени

Събитието събра гледните точки по темата на представители на институциите, бизнеса, неправителствени организации и учени. Участниците представиха начини, по които всеки може да допринесе за решаване на проблема, иновативни възможности за справяне с него и технологични решения, стимулиращи отговорното потребление.
В дискусията се включиха д-р Иван Генчев и Петя Тасева от дирекция „Политики по агрохранителната верига“ в Министерство на земеделието, храните и горите, изпълнителният директор на фондацията за биологично земеделие „Биоселена“ д-р Стоилко Апостолов, мениджърът „Операции и развитие“ в Българска хранителна банка Илиян Йорданов, както и Джейн Димитрова – управител на първото в България мобилно приложение срещу хранителното разхищение Foodobox, Костадин Андонов от WWF България и Николай Солаков от Института по криобиология и хранителни технологии – София.
„Отговорното пазаруване и намаляването на хранителните отпадъци са приоритетни за Kaufland теми. Затова работим активно за ограничаване разхищението на храна и предприемаме конкретни действия в тази посока. Ангажиментът ни започва много преди стоките да стигнат до магазините ни. Отдаваме изключително значение на доброто планиране с фокус върху процесите за управление на наличностите.“, коментира на форума Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в компанията.

Темата за балансираната и отговорна консумация на храна е част от програмата за корпоративна социална отговорност на Kaufland България, насочена към опазването на околната среда и стимулирането на навици за устойчиво потребление сред клиентите. В тази връзка компанията развива редица програми, като ангажира български производители и работи активно с местните общности в различни дарителски и образователни инициативи. Енергийната ефективност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба са също приоритетни области в CSR политиката на водещата верига за търговия на дребно.

