Устойчивостта и доверието са новият най-ценен капитал на бизнеса

Тези данни са подкрепени от последното издание на Edelman #TrustBarometer от месец юни 2021 г., според което 86% от респондентите очакват компаниите да предприемат действия отвъд своите бизнес интереси, като оперират целесъобразно, във взаимодействие с културата и обществото. Спектърът на очаквания е широк: от подкрепа на каузи и местни общности до справяне със социални и политически предизвикателства и създаване на позитивна промяна в обществото. Нещо повече, 78% от хората вярват, че могат да въздействат върху компаниите: за намаляване на екологичния отпечатък, подобряване на трудовите практики, заплащане на „справедлив дял“ данъци и такси, и др. Това говори за двустранна промяна в модела на мислене и действие.
От приемането на Глобалните цели за устойчиво развитие (SDG) през 2015 г., отговорният бизнес и организации, обединени от Глобалния договор на ООН, инвестират усилия и ресурси за тяхното постигане. Част от тази обща стратегия е поредицата локални събития с международно участие „Making Global Goals Local Business“, които срещат бизнес лидери, експерти в областта на устойчивото развитие, представители на правителства, граждански организации и неправителствен сектор. Амбициозната цел е създаване на партньорства, за да се формулират и стимулират колективни действия и да се ускори напредъка по SDG-s.

„Making Global Goals Local Business“ се организира от Българската мрежа, с участие на централата на Глобалния договор на ООН. Въпреки предизвикателната 2020 г., подобни срещи вече са проведени в различни страни по целия свят.
*Цялото проучване на McKinsey Global Economics Intelligence можете да откриете в линка тук.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]