#ProudOfOurMembers: Попитахме Кауфланд България за тяхната КСО дейност и корпоративната устойчивост

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

proudofourmembers_КауфландКато част от новата комуникационна инициатива на Българската мрежа, #ProudOfOurMembers, попитахме Кауфланд България няколко интересни въпроса за тяхната КСО дейност и корпоративната устойчивост на компанията. Можете да видите как отговори техният екип отдолу.

1.Какво е корпоративна устойчивост за Кауфланд България?

Концепцията за устойчиво развитие е част от дейността, морала и културата на Kaufland България. Под мотото на груповата идентичност на корпоративната социална отговорност на Kaufland „Действията носят промяната“ в България компанията всяка година прилага последователни действия в седем основни области: „Родина“, „Хранене“, „Природа“, „Верига за доставки“, „Климат“, „Служители“ и „Хуманно отношение към животните“, като остава приоритетно фокусирана върху първите три. В контекста на направление „Родина“ Kaufland активно развива партньорски отношения с български производители, своята дарителска политика, както и доброволчеството за своите служители. В контекста на направление „Хранене“ компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. В направление „Природа“ Kaufland е фокусирана върху енергийната ефективност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.

2. Кои са вашите най-значимите КСО инициативи/дейности (посочете 2-3)?

През 2021 г. Kaufland отбелязва 15 години в България. За този период компанията е реализирала редица вдъхновяващи инициативи и проекти, за да засили ролята си на субект, действащ с почтеност и отговорност, както и да допринася за обществото, околната среда и развитието на местните общности. Много е трудно да се откроят един или няколко ключови проекти. Затова ще посоча две инициативи, по които работим активно в момента. В рамките на настоящата година планираме още нови проекти.  

ДАРИ

Kaufland България и дарителската платформа DMS започнаха съвместна дарителска инициатива под мотото „ДАРИ – малкото за теб е безценно за други“. Два пъти годишно – за Великден и Коледа – във всеки хипермаркет от веригата ще бъдат разполагани дарителски кутии, в които клиентите ще могат да даряват за хора с нужда от лечение, регистрирани в DMS. Първото издание на инициативата ще продължи до 9 май 2021 г. включително във всички 60 хипермаркета Kaufland в страната. Събраните средства ще бъдат разпределяни между всички активни кампании за лечение, регистрирани в платформата DMS. Години наред клиенти се обръщат към нас с молба да разполагат свои дарителски кутии за средства за лечение в нашите хипермаркети. За да осигурим прозрачен процес на дарителство, имахме нужда от експертизата на партньор като дарителската платформа DMS. С тях мечтаем един ден нито един българин да няма нужда от кампания за лечение, но дотогава се надяваме общата ни инициатива да помогне за решаването на проблеми, които не могат да чакат. DMS се администрира и управлява от Български дарителски форум и фондация „BCause – в помощ на благотворителността “. Платформата започва да работи още през 2007 г. като единен дарителски номер за набиране на средства с SMS-u. Днес в DMS може да се дарява и онлайн, а Kaufland разширява възможностите за дарение на място в своите магазини.

Panda Labs

Panda Labs е програмата за младежки иновации на WWF България. Kaufland e един от нейните основни съмишленици у нас. Програмата цели да създаде общност от млади изследователи, иноватори и предприемачи и добре познати учени и бизнес лидери, които заедно да търсят решения на световни екологични и социални предизвикателства. Програмата има три семестъра: „Бъдещето на отпадъците“, „Бъдещето на храната“ и „Бъдещето на мобилността“. Тя ще обхване 240 български младежи между 15 и 25 години. Като лидер в модерната търговия у нас Kaufland България цели да подпомогне създаването на среда, в която да се изграждат бъдещите предприемачи и лидери у нас с идеи и визия за устойчиви и екологични алтернативи в храненето, управлението на отпадъците и мобилността. Това са едни от най-наболелите глобални предизвикателства и вярваме, че можем да сме полезни за решението с действия към промяната.

3. Kои от Целите за устойчиво развитие припознавате като приоритетни?

През 2020 г. Kaufland, заедно с всички компании от групата Schwarz, се присъедини към инициативата на Глобалния договор на ООН за отговорно корпоративно управление. Търговската верига пое ангажимент да следва и прилага в своята дейност десетте принципа на ООН. Групата Schwarz поставя стратегически фокус върху Цел 12 „Отговорно потребление и производство“. Първите стъпки в тази посока са направени с определянето на цели в няколко направления: устойчиви суровини, нулеви отпадъци, хранителни отпадъци, овластяване, химикали.

AA58J12944. Представете КСО екипа си.

Предприетите действия и набелязаните мерки в контекста на нашата политика за корпоративна социална отговорност са резултат от ангажимента на всички отдели – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за околната среда, до намаляването на пластмасата. Отговорен за координацията на тези действия и развитието на политиките е екипът „Корпоративни комуникации и CSR”, който оглавявам. Освен мен в екипа има още четирима експерти в областта на комуникациите и устойчивото развитие: Анелия Георгиева, Ваня Божилова-Стоянова, Десислава Рангелова и Ралица Трон.

5. Как вашето присъединяване към Българската мрежа ще се отрази на сектора и бизнеса в  България?

За нас е чест да бъдем част от една мрежа, която с работата си показва, че бизнесът, посредством участието си в колективни социални проекти, е сила за добро. Вярвам, че Kaufland България ще допринесе в обмена на идеи и добри практики и ще донесе добавена стойност към проектите, които членовете на мрежата реализират в България.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]