Корпоративна социална отговорност по време на пандемия

Корпоративна социална отговорност по време на пандемия

Сътрудниците – туптящото сърце на Festo 

_MG_0876-Edit-PrintСлед разпространението на COVID-19 и обявеното извънредно положение, компаниите предприеха действия, с които да защитят здравето на служителите си и да облекчат негативните ефекти от кризата. Българската мрежа направи два обзора на корпоративните практики, предприети от компании от цял свят (тук и тук). Сега Фесто Производство, една от компаниите, с които Българската мрежа си партнира редовно и които са ежегодни участници в проектите “Гордея се с труда на моите родители” и “Базар на професиите” , споделя своите действия през последните месеци. Ето и техните корпоративно социално отговорни дейности по време на пандемия.

Корона пандемията засегна лично всички нас по целия свят, нашите семейства и близко обкръжение. Това важи и за глобалното семейно предприятие Festo, където хората винаги са били в центъра на международната дейност. 

Въпреки че вирусът връхлетя неочаквано, Festo успя да реагираме много бързо, така че от една страна да съхрани здравето на служителите и техните близки, а от друга – да запази дееспособността на фирмата и да продължи да доставя важните продукти за клиентите. Приносът на всеки един от сътрудниците е от изключително значение в ситуация на пандемия. Продуктите на Festo се използват в жизненоважни индустрии като медицинско оборудване, хранително-вкусовата и фармацевтичната промишленост, които в момента работят на максимални обороти. 

Какво се случва с производственото дружество на Festo в България?

Пандемията пренареди дневния ред и на Фесто Производство. В края на януари концернът обяви създаването на Централен кризисен щаб, а в началото на февруари компанията вече имаше локален такъв. Локалният кризисен щаб създаде необходимата организация на работа, така че да се предотврати разпространението на COVID-19 на територията на завода и да се комуникират своевременно предприетите мерки. 

    • Направили са физическо разделяне на смените в производството, за да се избегне струпването на хора 
    • Намалили са работното време за сметка на работодателя, за да се дезинфекцират работните места и съблекалните между смените
    • Разделили са на смени и административния персонал, като е осигурено постоянно експертно присъствие.
    • Подсигурили са пълния набор от лични предпазни средства (маски, очила и др.) на сътрудниците им, както и редовна дезинфекция на работните места, зоните за почивка, общите помещения и др.
    • Инсталирали са термокамери  с цел мониторинг на входовете на комплекс Festo 

 

  • Затворили са фирмения ресторант и барчето, но компанията е осигурила за сметка на работодателя пакетирани закуски и напитки директно в зоните за почивки 

Отговорност към обществото

 

  • Дарение на средства в сферата на здравеопазването: В разгара на пандемията дружеството направи дарение на парични средства на Многопрофилна болница за активно лечение „Д-р Братан Шукеров” АД, гр. Смолян.
  • Великденски подарък: Празникът беше отбелязан със символичен подарък – жест на благодарност към сътрудниците, които работят на първа линия.

 

  • Дарение на ваучери: В ситуацията на пандемия се зароди идеята и за дарение на ваучери за храна и парични средства за закупуване на хранителни продукти за особено уязвимите групи от нашето общество. 
  • Дарение на компютри: За нуждите на учебно-образователния процес в Смолян  Festo направи дарение на компютърна техника. С употребяваните настолни компютри и лаптопи ще бъдат оборудвани компютърните зали  на “Центъра за личностно развитие“ и 4-то ОУ “Стою Шишков“, Смолян.

Специални събитие по време на пандемия

 

  • Ден на маратонката: В ситуация на социална изолация повече от всякога бе важно да сме заедно, макар и спазвайки дистанция. Компанията отбеляза за първи път Деня на маратонката. Много от работещите в компанията в този ден обуха спортните си обувки и с тях са отишли до дружеството, а други ги събуха, за да спортуват вкъщи.
  • Градинари по пижами

 

Денят на Земята (22 април) бе отбелязан във Фесто Производство по специален начин, като компанията е поканила природата вкъщи, включвайки се в инициативата „Градинари по пижами“.

Как ще продължи Festo след корона кризата?

С кризата глобализацията достигна връхната си точка досега. Заради корона пандемията предприятията трябваше да преосмислят цялостната си дейност и в бъдеще да обръщат по-голямо внимание на целта, т.е. на влиянието им върху околната среда, клиентите, обществото, сътрудниците, веригите на доставка. Това е и пътят на Festo.

Търсенето на автоматизация като цяло ще се повиши. Чрез дигиталните медии образователната сфера в целия свят след кризата ще получи допълнителни стимули. 

Индустриалната квалификация и обучение като подготовка за дигиталния свят на индустрия 4.0 ще даде нови отправни точки на Festo. Здравните и хигиенни предписания ще стават по-строги, ще се ускори напредъкът в медицинския свят. Важни технологични тенденции се ускоряват, а с изкуствения интелект се прилагат управлявани от данни алгоритми за автоматизирано намиране на решения.

Визитка

Фесто Производство е световен лидер в производството на електромагнитни датчици за пневматични цилиндри. Основната производствена група включва също и производство на сензори за поток и налягане, пропорционални вентили, комуникационни модули, сервомотори, контролери и присъединителни кабели.  

През 2020 година се навършват 30 години от началото на производството на Festo в България, предстои официалното откриване и на новия офис на Технически инженерен център.

Към днешна дата в дружеството се произвеждат повече от 2500 вида изделия и непрекъснато се инвестира в иновативни решения, производствени технологии и нови машини, надгражда се инфраструктурата, така че  да отговорим на нуждите на съвременния пазар. Успехите на Фесто Производство се дължат преди всичко на неговите повече от 900 висококвалифицирани сътрудници.