
Основната цел на “Отговорният избор” е да изведе на преден план прозрачността в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите. Инициативата ще покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите, и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора. Началото бе дадено със специален флашмоб “Едно има значение” в Докторската градина в София, реализиран в партньорство с Театрален колеж „Любен Гройс“.
“Преди да сме организации и компании, ние сме личности, които освен права имат и отговорности. И трябва да заставаме зад тях ежедневно с всеки един избор, който правим”, напомни Сашо Дончев, председател на Националния съвет на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
С участието си в “Отговорният избор” компаниите отчитат своята роля в решаването на значими обществени проблеми като наличието на непрозрачни практики за защита правата на потребителите, неетичен маркетинг, увеличаване на консуматорското поведение, неинформиран и неосъзнат избор на потребителите за стоките и търговските марки. Проектът е отворен за всички компании, които припознават ценностите на инициативата, дори да не са членове на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
